[ Pobierz całość w formacie PDF ]

jak pijak.
To, co mówi, nie utrzyma się przy bliższym zbadaniu. Nie da się prowadzić z nim sensownej dyskusji. Co więc
można zrobić? Pozostaje tylko zastosować moją metodę  uderzyć go w usta i zobaczyć, czy dalej będzie mówił o istnieniu
i nieistnieniu. Jeśli go uderzysz, może zareagować pytaniem:  Dlaczego mnie uderzyłeś?
 Przecież ty nie istniejesz, pamiętasz? A więc moje uderzenie również nie istnieje! Jest inna taktyka  możesz wziąć
nóż i powiedzieć:  Zabiję cię i zobaczyć, czy on istnieje, czy nie. Nie możesz przemówić mu do rozsądku. To, co mówi,
nie utrzyma się przy bliższym zbadaniu, a ty nie powinieneś go o to pytać.
Z powodu tych spekulacji, które są pustą sofistyką, stanie się zwolennikiem eks-
ternalizmu i nie będzie miał jasności co do natury bodhi. To jest piąta zewnętrzna
nauka, postulująca cztery wypaczone, błędne teorie, które są całkowitym wymysłem
opartym na sofistyce nieśmiertelności.
Z powodu tych czterech teorii czy spekulacji, które są pustą sofistyką... Jego teorie są niemożliwymi do przyjęcia
wymysłami. Mówi rzeczy, które po prostu nie mogą mieć miejsca. W jego doktrynach nie ma prawdy. Z tego powodu
stanie się zwolennikiem eksternalizmu. Dlaczego jest to zwane nauką zewnętrzną? Ponieważ jej zasady są niewłaściwe.
Jego wiedza i poglądy są błędne, a więc zasady, które wykłada, nie są ostateczne. Nie sięgają sedna spraw. I nie będzie
miał jasności co do natury bodhi. Nie zna prawdziwej ścieżki do oświecenia. Prawdziwa ścieżka bodhi nie jest dla
niego jasna. To jest piąta zewnętrzna nauka, postulująca cztery wypaczone, błędne teorie, które są całkowitym
wymysłem opartym na sofistyce nieśmiertelności.
W pierwszej teorii mówił, że jest żywy i martwy, istnieje i nie istnieje, zwiększa się i maleje.
W drugim przypadku na wszystkie pytania odpowiada słowem  nie . Przez cały dzień mówi  nie, nie, nie . Nigdy
nie wypowiada żadnego innego słowa. Bez względu na to, co ktoś do niego mówi, on zawsze odpowiada  nie . Jeśli
zadasz tysiąc czy dziesięć tysięcy pytań, dostaniesz tyle samo odpowiedzi  nie .
W trzecim przypadku na wszystko odpowiada  tak .
 Czy mogę być złodziejem? , pytasz.
 Tak .
 Czy mogę przyjąć wskazania?
 Tak .
 Czy jest w porządku jeść ekskrementy?
 Tak .
 Czy jest w porządku pić urynę?
 Tak .
 Czy możesz umrzeć?
 Tak .
 Czy możesz ciągle żyć na tym świecie?
 Tak .
Co byś nie powiedział, on mówi  tak , tysiąc czy dziesięć tysięcy razy. Nie ma niczego, co nie jest  tak . Jego  tak
oznacza istnienie  wszystko istnieje.
W czwartym przypadku, który teraz omawiamy, mówi, że istnienie implikuje nieistnienie, ale nieistnienie nie impli-
kuje istnienia. W końcu, co to za zasada? To zasada, którą głosi  cztery wypaczone teorie oparte na sofistyce nieśmier-
telności. Jego teorie są niespójne i niejasne.
Są całkowitym wymysłem, nie ma w nich niczego realnego. Wcześniej wyjaśniałem (1) Naturę, która jest wyłącznie
wymysłem i przywiązaniem, (2) Naturę, która powstaje zależnie od czegoś innego, i (3) Doskonale spełnioną rzeczywistą
naturę. Nie wiem, czy wszyscy mają jasność co do tej zasady.
Czym jest natura, która jest wyłącznie wymysłem i przywiązaniem? Przypuśćmy, że nocą, gdy światło księżyca jest
słabe, widzisz linę leżącą na ziemi. Możesz pomyśleć:  Czy to wąż? Właśnie to jest natura, która jest wyłącznie wymy-
słem i przywiązaniem. W rzeczywistości jest to lina, ale ty błędnie oceniasz, że to wąż. Przypuśćmy, że w bezksiężycową
noc widzisz sylwetkę drzewa lub rośliny i myślisz:  Czy to może być duch? i oblatuje cię strach.
Może w nocy widzisz psa i myślisz:  Czy to wilk, czy tygrys? Tak się objawia natura, która jest wyłącznie wymysłem
i przywiązaniem. Kiedy przyjrzysz się lepiej, zdajesz sobie sprawę, że to tylko pies a nie wilk lub tygrys. Oto natura,
która powstaje zależnie od czegoś innego. W oparciu o psa powstaje twoja natura, która jest wyłącznie wymysłem
i przywiązaniem. To naprawdę jest pies. Czym jest pies? Zwierzęciem. Ponieważ masz naturę, która jest wyłącznie
wymysłem i przywiązaniem, mylisz go z wilkiem, tygrysem albo z jakimś dziwnym stworzeniem. To samo się dzieje,
gdy widzisz roślinę.
Wziąłeś linę za węża, ale kiedy spojrzałeś lepiej, zobaczyłeś, że to tylko lina. Lina zwana jest naturą, która powstaje
zależnie od czegoś innego. Czym jest natura, która powstaje zależnie od czegoś innego? Z czego jest zrobiona lina?
Z konopi. Konopie zwane są doskonale spełnioną rzeczywistą naturą. Konopie mogą być przerobione na linę, a to jest
natura, która powstaje zależnie od czegoś innego. W oparciu o doskonale spełnioną rzeczywistą naturę powstaje natura,
która powstaje zależnie od czegoś innego. Gdy nie widzicie i nie rozpoznajecie jej jasno, powstaje natura, która jest
wyłącznie wymysłem i przywiązaniem. Właśnie taki jest zwolennik nauki zewnętrznej. To, co mówi, nie jest zgodne
z faktycznym stanem rzeczy. Głosi te błędne teorie, które są oparte wyłącznie na wymysłach i przywiązaniu.
Ponadto, w praktyce samadhi umysł owego dobrego człowieka jest mocny, nie-
poruszony i właściwy. Demony nie mogą go już niepokoić. Może dogłębnie badać
pochodzenie wszystkich kategorii istot i kontemplować zródło subtelnej, przelotnej
i stałej fluktuacji. Ale jeśli zaczyna spekulować na temat niekończącego się prze-
pływu, może popełnić błąd, wysuwając mylną ideę, że formy istnieją po śmierci. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wrobelek.opx.pl
  •